Azjatycki kierunek UPS

Ze względu na kwitnący handel internetowy oraz cały czas rozbudowującą się współpracę azjatycko-europejską rynek chiński dla firm kurierskich jest szczególnie atrakcyjnym rynkiem. Doskonale wie o tym UPS.

UPS to przedsiębiorstwo z ponad stuletnią tradycją. Firma założona w 1907 roku jest obecnie największym globalnie doręczycielem przesyłek oraz wiodącym dostawą usług transportowych i logistycznych, także tych o wysokim wyspecjalizowaniu. Wykorzystuje nowe technologie, zatem innowacyjność nie jest dla UPS tylko hasłem reklamowym, ale realnym działaniem.

UPS dostrzegło potencjał, jaki wiąże się z kontaktem z rynkiem chińskim. Paczkę z Polski do Chin, o wadze nie przekraczającej 5 kg, wyślemy już za 260 zł, koszt drogi odwrotnej to około 380 zł. Jest to jedna z najkorzystniejszych cenowo ofert na polskim rynku kurierskim, jednak na tym przedsiębiorstwo nie poprzestało. UPS poszerza na bieżąco swoją działalność na terenie Chin, także poprzez otwieranie placówek. Ostatnio powstały zresztą dwa nowe lokale: w Szanghaju oraz Chengdu. Łącznie swoich punktów na terenie Chin UPS ma już 130 w niemal 90 miastach.

Prócz standardowych placówek w Chinach funkcjonują już także od długiego czasu ośrodki zajmujące się przede wszystkim obsługą branży medycznej. W Szanghaju oraz Hangzhou działają bardzo sprawnie centra logistyki kontaktowej, których osią działania jest proponowanie rozwiązań magazynowych oraz dystrybucyjnych firmom, które dopiero zamierzają dotrzeć do potencjalnych chińskich klientów i kontrahentów. Fakt istnienia takich miejsc najdobitniej świadczy o tym, że UPS o rynku chińskim myśli poważnie.

Firma kurierska nie myśli przy tym tylko o swoich interesach, ale także pomaga swoim klientom wejść na nowe rynki. Niewątpliwie jest to zabieg, który opłaci się zarówno kontrahentom, jak i samemu UPS. Rosnący popyt na usługi i ciągłe nienasycenie rynku to szansa i dobra perspektywa. Rozszerzanie działalności i otwieranie się na nowe rynki sprawia, że UPS staje się czymś więcej niż firmą kurierską. Urasta właściwie do roli pewnego rodzaju międzynarodowej platformy dystrybucyjnej i pośrednika biznesowego. Klienci UPS korzystają nie tylko z usług kurierskich, ale również z przetartych już szlaków, zaufania oraz sprawdzonych metod przetestowanych już na rynku azjatyckim.

Placówki UPS charakteryzuje atrakcyjna lokalizacja. Mieszczą się one w centrach miast, ale także – jak na przykład w Szanghaju – w pobliżu sieci autostrad oraz w bliskim sąsiedztwie międzynarodowego lotniska. Już sam ten fakt jasno wskazuje, że przedsiębiorstwo nie traktuje swojej obecności w Chinach detalicznie, myśli zaś o perspektywie obsługi na szeroką skalę firm działających w realiach chińskiej gospodarki.

Działania sieci w Chinach to także element ogólnej strategii opierającej się na budowie silnego portfolio usług międzynarodowych.

Dodaj komentarz